Blog, Uncategorized

3 noi tendinte de gestionarea numerarului in banci

3-noi-tendinte-de-gestionarea-numerarului-in-banci

Bancile trec printr-un proces de transformare semnificativ datorita comportamentelor clientilor si tehnologiilor care sunt in continua schimbare. In aceasta industrie, a tine pasul cu noile tendinte si a te adapta rapid la orice situatie este absolut esential pentru a ramane relevant si profitabil.

Pentru a te ajuta sa tii pasul cu toate activitatile bancare in continua schimbare, iti prezentam cateva tendinte de gestionarea numerarului in banci pe care trebuie sa le ai in vedere in 2021 si nu numai.

1. Tehnologia reinventeaza gestionarea numerarului in banci

Inteligenta artificiala (AI), blockchain-ul si Internetul obiectelor (IoT) au fost toate subiecte de discutie in ultimii ani. In 2021, te poti astepta sa vezi tot mai multe banci adoptandu-le la o scara mai mare. IoT revolutioneaza lumea platilor, deoarece masinile incep sa gestioneze platile de rutina. In viitorul apropiat, masinile pot gestiona automat lucruri precum plata taxelor. Iti poti imagina si alte tranzactii de aceeasi natura.

Rolul bancii poate fi de a facilita aceste tranzactii “masina la masina”. Este aproape cert faptul ca  Inteligenta artificiala (AI) poate avea un rol in toate acestea. Aceasta practica poate fi, de asemenea, adoptata si in alte sarcini de gestionare a numerarului si pentru banci, cum ar fi furnizarea de consultanta de specialitate clientilor.

2. Specialisti bancari in calitate de consilieri de incredere

Bancile se indeparteaza de relatia tranzactionala cu clientii si se indreapta spre un rol consultativ. Unul dintre motivele pentru care bancile ar putea lua in considerare adoptarea AI pentru serviciul clienti este ca rolul lor este adesea cel al consilierului de incredere. Bancile isi asista clientii in gestionarea numerarului, ceea ce inseamna acordarea de sfaturi la fel de mult ca distribuirea de numerar atat pentru clientii de afaceri, cat si pentru clientii individuali.

Tehnologiile de gestionare a numerarului cu mai multe capacitati analitice, pot ajuta bancile sa ofere sfaturi mai bune si un serviciu clienti mai bun. Adoptarea analizei de date mari si invatarea automata, de exemplu, poate oferi o noua modalitate de a intelege nevoile clientilor.

3. Un accent mai mare pe securitate

Cresterea fintech s-a axat initial pe facilitarea si accesibilitatea serviciilor bancare si financiare. Totusi, avand in vedere tot mai multe stiri referitoare la numarul in crestere al spargerilor bazelor de date ale marilor companii tehnologice, tot mai multi oameni au cerut o securitate mai buna a aplicatiilor si altor produse tehnologice.

Multi sunt îngrijorati in special de informatiile lor financiare, iar bancile sunt preocupate si de securitate. Noile tehnologii de gestionare a numerarului contribuie la asigurarea unei securitati mai mari. Bancile pot oferi caracteristici de securitate suplimentare, cum ar fi protectii ACH sau blocarea imaginilor pentru cecuri.