Serviciul de asistenta clienti este absolut crucial pentru cresterea oricarei afaceri. Nu conteaza daca este vorba de o companie care comercializeaza un anumit produs sau o companie care furnizeaza anumite servicii. Nu conteaza daca audienta vizata este constituita din consumatori sau alte afaceri. Daca clientii tai nu primesc asistenta dorita, se vor duce in alta parte. Toti putem face mai mult pentru pentru a imbunatati serviciul de asistenta clienti. De aceea, am enumerat cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti imbunatatesti serviciul pentru clienti si sa obtii astfel satisfactia si loialitatea clientilor.
Prima impresie conteaza. Prima impresie pe care si-o formeaza un client da tonul intregii sale experiente ulterioare. Prima impresie se poate forma in urma unui apel telefonic, unui e-mail sau unei vizite la sediul central al afacerii tale. Asigura-te ca incepi cu dreptul. Prezinta-te, fii pozitiv si dispus sa faci tot ceea ce trebuie pentru a fi de ajutor.
Nu te eschiva, ascunzandu-te in mediul digital. Cu siguranta ca e-mailul poate fi solutia cea mai convenabila, insa nu te ascunde in spatele e-mailului. Fii gata sa iei telefonul si sa returnezi apelurile pe care le-ai primit.
Poarta-te cu clientii asa cum ti-ar placea sa fii tratat la randul tau. Intr-adevar, “se-ntoarce roata”. Asigura-te ca tratezi clientii cu acelasi respect si amabilitate cu care ai dori sa fii tratat la randul tau. O intrebare buna pentru evaluarea generala a serviciului de asistenta clienti, pe care ti-o poti pune atat tie cat si angajatilor tai, este “Daca ai fi tratat in felul acesta, ai reveni?”
Fii proactiv! Nu astepta pana cand iti cere cineva ajutorul, fii dispus sa fii proactiv si intreaba-ti clientii cu ce le poti fi de folos.
Tonul face muzica. Acest lucru este valabil fie ca este vorba de o convorbire telefonica, sau de un dialog fata in fata: asigura-te ca iti controlezi tonul vocii pe tot parcursul discutiei. Putem parea adesea intrerupti de la ceva important, deranjati sau suparati doar din cauza tonului cu care raspundem. Raspunde intotdeauna cu un zambet pe fata, fiind astfel sigur ca tonul tau va fi interpretat ca fiind placut si gata sa ofere ajutor.
Clientii de fata au prioritate in fata apelurilor telefonice. Nu acorda niciodata prioritate unui apel telefonic inaintea unui client care sta in fata ta.
Fii dispus sa gasesti raspunsul. Clientul are intotdeauna dreptul sa primeasca un raspuns si este important sa fii mereu sincer, insa nu raspunde niciodata cu “nu stiu” decat daca continui cu “Totusi, ma voi interesa si va voi spune.”
Cand gresesti, recunoaste. Se intampla sa gresim. Nu vom fi niciodata 100% perfecti, asa ca fii intotdeauna gata sa iti recunosti greselile, sa iti ceri scuze si sa remediezi situatia. Asigura-ti clientii ca vei avea grija de ei, reasigura-i, astfel incat, pe viitor, sa fie dispusi sa iti acorde inca o sansa.
Ochii care nu se vad, nu se uita. Atunci cand te interesezi de un client, arati ca iti pasa. Creaza-ti un program de gestionare a relatiei cu clientii, cu ajutorul caruia sa poti obtine feedback de la acestia, in urma unei vizite sau a unei achizitii facute. Aceasta este o modalitate foarte buna de a castiga loialitatea clientilor.
Fa un efort suplimentar. Atunci cand te interesezi de un client, arati ca iti pasa. Creaza-ti un program de gestionare a relatiei cu clientii, cu ajutorul caruia sa poti obtine feedback de la acestia, in urma unei vizite sau a unei achizitii facute. Aceasta este o modalitate foarte buna de a castiga loialitatea clientilor.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitiv. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne va permite să procesăm date precum comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Neconsimțământul sau retragerea consimțământului poate afecta negativ anumite caracteristici și funcții.
Funcționale
Mereu activ
Stocarea tehnică sau accesul sunt strict necesare în scopul legitim de a permite utilizarea unui anumit serviciu solicitat în mod explicit de către abonat sau utilizator, sau în scopul exclusiv de a efectua transmiterea unei comunicări printr-o rețea de comunicații electronice.
Preferințe
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare în scopul legitim de stocare a preferințelor care nu sunt solicitate de abonat sau utilizator.
Statistici
Stocarea tehnică sau accesul care sunt utilizate exclusiv în scopuri statistice.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
Stocarea tehnică sau accesul sunt necesare pentru a crea profiluri de utilizator pentru a trimite publicitate sau pentru a urmări utilizatorul pe un site web sau pe mai multe site-uri web în scopuri de marketing similare.